אם רכשתם בית חדש או עברתם למקום מגורים חדש, הדבר הראשון שתבדקו קשור בבטיחות, בפרט אם מדובר בקומה גבוה או ילדים קטנים המתרוצצים בבית. עד כמה הופך נושא הבטיחות לנושא קריטי? בעיקר כאשר שומעים על תרחשי אימה בהם ילדים נחשפו לסכנות כשלא היה שום מגן במרפסת בקומה השנייה. גם כשיש בית קרקע ויש בריכה בחצר, אין ספק כי יש רק דבר אחד שמגן על הילדים שלכם וממגר סכנות בפועל. לכן, נדרש התקנת תריסים איכותיים וחלונות בטיחותיים. חלונות אלומיניום מומלצים- חומר האלומיניום עמיד בפני תנאיי מזג האוויר השונים וכך גם יהוו חוצץ בין הבית לחוץ, וגם ישמשו כפריט נוי כיוון שמגיע בעיצובים השונים אותם תוכלו לראות בקטלוג. תריסים חשמליים הם פתרון נהדר מכיוון שקיים מנגנון חשמלי ועמיד בפני פריצות. מעבר לכך, התקנת מעקה אשר קיים בו תקן 1142 אודות השימוש בזכוכית לאותו מעקה תמיד ידרוש תכנון של עומסים אשר יתבצע על ידי מהנדס מיומן בתחום. אז איך בוחרים משהו שיהיה גם יפה מבחינה אסתטית לבית אבל גם ישמור על בטיחותם של הכלל? בשביל שלא תלכו לאיבוד הנה כמה סוגי זכוכית המשמשים היום מעקות מעוצבים בכל בית.

איך בוחרים מעקה מעוצב וגם בטיחותי?

כפי שהבנתם, עניין הבטיחות מוטל על הכתפיים שלכם, מכאן, חשוב לבחור לצורך העניין מעקה זכוכית למרפסת, אבל אין לפסוח על הפרמטרים הבטיחותיים. אז מי אמר זכוכית ולא קיבל את מעמד הבטיחות? לשם כך כאשר אתם בוחרים לצור חוצץ במרפסת שלכם עם מעקה זכוכית למרפסת, מופעים תקנים שמטרתם לשמור על הכלל. בעידן בו הולך וגובר השימוש בזכוכית לצרכים שונים, תופסים תאוצה גם מעקות המשמשות כמחיצות פנימיות אבל גם חיצונית. בכדי שלא להיפצע ולמנוע אסונות מיותרים, הנה כמה דברים אודות תקני הבטיחות הנדרשים בעת תקנת מעקה במרפסת העשוי מזכוכית.

איזה תקנים נדרשים בעת התקנת מעקה זכוכית למרפסת?

אם בחרתם להתקין מעקה זכוכית למרפסת, רצוי שתדעו כמה דברים אודות סוגי הזכוכית על מנת שתוכלו להמשיך ולשמור על בטיחות הבית. במסגרת זו, מדברים לדוגמא על זכוכית מחוסמת שהיא למעשה זכוכית עדינה, מאידך הרסיסים של לא חדים ולא פוגעים באנשים. כאשר מתנפצת זכוכית זו, היא מתנפצת למעשה לרסיסים קטנים וכך מסכנת פחות את הנמצאים בקרבתה. חשוב לציין כי זכוכית זו עמידה בהרבה יותר מזכוכית רגילה. סוג נוסף ממשפחת הזכוכית הינה הזכוכית הרבודה והיא זכוכית רב שכבתית העשויה מכמה שכבות וביניהן דבוק חומר פלסטי P/V/B. הדבק המצוי בין השכבות הוא זה שמגן על הנמצא בקרבתו. למעשה, כאשר מתנפצת הזכוכית לרסיסים הם נשארים דבוקים לשכבת הדבר וכך נמנע מהם להתפזר ולסכן את הנמצאים בקרבת מקום. חשוב לציין כי חסרונה של זכוכית זו בא לידי ביטוי בכך שהיא דומה לזכוכית רגילה. כאמור, חשוב לציין כי תמיד, אבל תמיד עובי הזכוכית יהיה מושפע באופן משמעותי והוא זה שיחליט על עמידות הזכוכית. המלצה אישית? טיפ הרגע? כאשר אתם בוחרים מעקה העשוי מזכוכית, וודאו כי הזכוכית היא לפחות 9 מ"מ.

רוצים להתקין מעקות מעוצבים ובטיחותיים בו זמנית? אל תתפשרו על מוצר שיכול להעניק לכם את כל היתרונות יחד.

שילוב של תריסים חשמליים, חלונות אלומיניום ומעקות בטיחותיות יהוו את ההגנה המקסימלית עבור דיירי הבית.

 

 

 

 

 

Tags: