רגע לפני שאתם מתחילים בעיצוב מטבח החלומות כדאי שתתנו מקום של כבוד לאחד האלמנטים העיצוביים החשובים בחלל המטבח – הלא הם הוילונות. כיצד בוחרים וילונות למטבח? ומה היתרונות של כל סוג? לפניכם עיקר הדברים.

בבואכם לעצב את המטבח המילה פרקטי צריכה להיות ניצבת כל הזמן לנגד עיניכם. קל וחומר כאשר אתם בוחרים וילונות. מיותר לציין כי המטבח כולל תנאים שונים בהם על הוילון לעמוד ביניהם לחות, חום, עשן ולעיתים גם אש ויש לקחת סוגיות אלו בחשבון כאשר בוחרים את הוילון. כמו כן יש לבחור בוילונות אשר יהיו פונקציונליים ונוחים לשימוש, כל שכן נוחים לתחזוקה וניקוי. בעולם בעיצוב ישנן אפשרויות שונות ומגוון רחב של וילונות לבחירה, אולם לא כל וילון יהיה אידיאלי או אופטימלי לחלל המטבח ולכן יש להקדיש לנושא מחשבה.

מה האפשרויות להחשכת המטבח?

בכל הנוגע להחשכת המטבח עומדים לרשותנו פתרונות רבים וטובים אשר לכל אחד יתרונות משלו. בין הפתרונות הקיימים ניתן למצוא שניים עיקריים והם: וילונות בד וילונות גלילה.

·         וילונות בד – וילונות בד משווים לחלל המטבח מראה הרמוני וקליל. עם זאת הם יהיו שימושיים במידה והחלון ממוקם רחוק מהגז. בכל מקרה אחר הם יהיו פחות אידיאליים הן מבחינה בטיחותית והן מבחינת עמידותם, כמו כן יש להם נטייה לצבור אבק.

·         וילונות גלילה – ישנם סוגים שונים של וילונות גלילה והם מגיעים בשל עיצובים חדשניים ומתקדמים. וילונות אלו מגיעים עם מנגנוני סגירה ידניים וחשמליים כך שכל אחד יוכל לבחור את הפתרון אשר מתאים ביותר לצרכיו ולסגנונו. בנוסף הם כוללים יתרונות רבים  ביניהם תחזוקה נוחה ומראה מעוצב.

בחירת הוילון הנכון – חשובה לאין שיעור

החומר ממנו עשויים וילונות למטבחים הוא חלק מהותי בבחירה וישנם סוגי וילונות אשר נחשבים לאידיאליים במיוחד כאשר מדובר באזור המטבח, ביניהם וילונות גלילה. וילונות נגללים מגיעים עם מנגנוני פתיחה וסגירה חשמליים או ידניים והם נחשבים לאיכותיים במיוחד. כמו כן ניתן לנקות אותם ביתר קלות, לשלוט בעזרתם על מידת האור הרצויה, לווסת את קרני השמש וכיוצא בכך. כאמור וילונות אלו עשויים מחומרי גלם שונים ומגוונים, ולכן נשאלת השאלה: איך נדע באיזה חומר כדאי לבחור? כאן אלומיניום נכנס לתמונה והוא מציעע יתרונות רבים, במיוחד כאשר מדובר בוילונות למטבח. החל בניקוי נוח, דרך תחזוקה פשוטה, ועד להפעלה ידידותית ושלל דגמים וצבעים.

מנגנון חשמלי או ידני?

לוילונות גלילה ישנם יתרונות רבים אשר הופכים אותם לפתרון אידיאלי. מלבד המבחר הרחב של דגמים, חומרי גלם וצבעים וילונות אלו יכולים להגיע גם עם מנגנוני פתיחה וסגירה חשמליים או ידניים. למנגנונים אלו ישנם יתרונות רבים, ביניהם:

·         תפעול נוח ופשוט מכל מקום בבית

·         וויסות של מידת האור הרצויה

·         הפעלה על ידי שלט או על ידי מכשיר נייד

·         סינון קרני השמש הנכנסות אל המטבח

כמו כן ישנם וילונות אשר משלבים גם מנגנון פתיחה ידני ופשוט לשימוש כאשר ניתן ליהנות מהיתרונות של וויסות האור והשגת מידת ההצלה הרצויה על ידי משיכה בחוט.

וילונות המטבח הנכונים יכולים לעשות את ההבדל בין חלל מעוצב ושימושי לבין חלל פשוט ושגרתי. וילונות הגלילה של היום מגיעים בשלל עיצובים וצבעים מהם ניתן לבחור וכן במנגנונים ידניים או חשמליים.

 

Tags: