בעבר, כשהיינו מסתכלים על מבנים ניידים, כאלה ששימשו למגורים, נופש או לצרכים עסקיים-מסחריים, הסתכלנו עליהם כמו שהם, במובן הזה שלא ראינו מול עינינו מבנה שניתן לשנות או לעצב אותו כפי שאנחנו רוצים, לא מבחינה פנימית ובטח לא מבחינה חיובית, לשמחתנו זה השתנה.

מבנה נייד אשר מיועד כיום לשימוש, פרטי או אחר, הוא הרבה יותר גמיש לעיצובים, מה עוד שבמקרים רבים הוא גם מגיע מעוצב בצורות שונות וייחודיות. אנחנו יכולים למצוא מבנים שמיועדים לצורכי תיירות ונופש, למשל, כאן אנחנו יכולים למצוא מבנה עץ ייחודי בדמות בקתה בגדלים שונים, במקרה של מבנה אשר מיועד לצרכים מקצועיים, למשל, משרד מכירות באתר בנייה, אז מדובר על מבנה בסגנון קרווילה (על בסיס המילה של קרוון ווילה), ועוד.

במילים אחרות, מבנה נייד כפי שאנחנו מכירים אותו היום, הוא כבר מבנה פשוט כפי שהכרנו בעבר, שמיועד רק לענות על צרכים בסיסיים של לינה או עבודה אלא הוא הרבה מעבר לכך. דוגמא אפשר למצוא ביכולת שלנו להתאים חלונות אלומיניום מעוצבים למבנה.

מבנה נייד בסיסי, יכול להכיל 4 פתחים עבור חלונות אלומיניום מסוגים שונים. זאת במידה ובכל צד יש שני פתחים. במקרה של קרווילות, סביר להניח שבכל חדר יהיה פתח, ואז כמות החלונות תהיה גדולה יותר. בכל אחד מהחדרים אנחנו נוכל ליהנות מאפשרות להתקין חלון אלומיניום מעוצב מסוג שונה, בהתאם לצורך.

כיצד מתאימים חנויות אלומיניום למבנה נייד

מבנה נייד, כאמור, מכיל מספר פתחים עבור חלונות אלומיניום. כעת עולה השאלה כיצד מתאימים את סוג החלון ועיצובו למבנה.

הכלל הראשון הוא על פי השטח, לא רק של הפתח עצמו, אלא השטח של החדר. בכל מבנה, נייד או רגיל, אנחנו נרצה שהחלון יתפוס כמה שפחות משטח החדר ברגע שפותחים אותו. לכן ניתן לבדוק את האופציה, שהחלון ייפתח כלפי חוץ או לחילופין, שיהיה זה חלון הזזה במקום חלון אשר נפתח על ציר.

במידה ואנחנו בוחרים להשתמש בחלון הזזה, יש לוודא שישנה אופציה להכניס את החלון בתוך הקיר של המבנה, או לחילופין, שהחלון יהיה מותקן על גבי הקיר. זה יכול לפגוע בעיצוב של החדר, אז ניתן להשתמש בחלון הזזה חיצוני במקום פנימי.

הכלל השני הוא צבע החלון. הצבע הקלאסי הוא כמובן לבן, אך ניתן להשתמש גם בצבעים אחרים, שיתאימו לקירות החיצוניים או הפנימיים של המבנה, יש לבדוק האם הניתן לצבוע את החלונות בהמשך.

הכלל השלישי, הוא עיצוב החלון, עלינו האם הוא יהיה מלבני, מרובע, האם הוא יכלול מעקה אחד שיחתוך אותו או יותר. האם החלון יהיה מחולק לחלקים או יהווה מקשה אחת.

הכלל הרביעי הוא, חוזק הזכוכית ממנו מורכב החלון וסוג התריסים. הדבר תלוי באופי המבנה, אופי השימוש בו וכן מזג האוויר השורר במקום.

 

Tags: