כיום כבר יודע לכל  מי שמעט מתעניין בעיצוב הבית, שישנו קשר ישיר בין התאורה לבין עיצוב הבית, כלומר בין התאורה לבין הריהוט, האנרגיה של הבית, הסגנון של הבית, המפתחים של הבית וכמובן לדגשים של בעלי הבית. אי לכך, אין לקבוע נקודה אקראית עבור תאורת לד, ואין לבחור בכל גוף תאורה שמוצא כן בעיניכם, אלא יש לעשות שיקולים מקצועיים לפני שממהרים ללחוץ על המתג ולהסתפק בעובדה שהחדר הפך ממוחשך למואר.

הגנה מרבית

ציינו שהתאורה (כולל תאורת לד) תלויה בעיצוב הבית, ופה במאמר זה נחדד שהיא גם תלויה לא מעט בתאורה הטבעית, וכיוון שכיום אנשים רבים בוחרים להתקין חלונות אלומיניום כהים, נעצו ונבהיר מהן המשמעויות. ובכן ראשית נסביר שחלונות אלומיניום כהים מאוד פופולאריים כיוון שראשית כל הם מגיעים במגוון סגנונות עיצוביים ואך במנעד מחירים, ועל כן רבים מוצאים שהם מהווים עבורם את הפתרון הנכון ביותר. עתה נציין שבחירה בחלונות אלומיניום כהים מאפשרת לשמור על הבית יותר מוגן מפני קרני השמש החמות, מונעת סנוור מציק (מרכיב מהותי בעת ישיבה אל מול המחשב או מסך הטלוויזיה) ואף הריהוט נשמר יותר טוב, ולו כי יש פחות בלאי עקב קרינת השמש.

אודות נורת לד

לאחר שדנו אודות הסיבות שמניעות אנשים להתקין חלונות אלומיניום כהים, נדון אלו יתרונות עומדים מאחורי תאורת לד, ולאחר מכן נחבר בין שתי הסיטואציות ונספק מספר טיפים חשובים עבור שילובים נכונים - הן מבחינת פונקציונאליות והן מבחינת עיצוב. ובכן תאורת זו מאוד חסכונית ומצד שני גם מחזיקה מעמד לאורך זמן. מכאן שגם אם היא יותר יקרה, לרוב היא שווה את ההשקעה. בנוסף נורות אלו אינן מתחממות, ואף הן עשויות להיטמע לגמרי, ולו כי הן מאוד מזעריות. כמו כן הנורות מגיעות במגוון צבעים, כך שיש מקום רב למשחק צבעוני, ולבסוף נציין שתאורה זו ניתן להוציא מהקיר, להשקיע בתקרה, להטמיע בשלל עיצובי מנורות וכדומה.

בחירה מושכלת:

לאחר שלמדנו להכיר כל אופציה בנפרד, נעצור ונציין מספר טיפים חשובים עבור בחירת תאורת לד לחלל עם חלונות אלומיניום כהים:

·         אם מבקשים לשמור על האווירה האלגנטית והמודרנית שחלון האלומיניום משדר, ניתן להטמיע את התאורה בתקרה הסמוכה, כך שהאור שיופק יידמה לכוכבים בשמי לילה חשוכים.

·         אם מדובר בחלון אלומיניום כהה וגדול, רצוי לבחור בכמות יחסית גדולה של מוקדי תאורה, וזאת על מנת להעניק את החוזק הרצוי.

·         כאשר מדובר בחלונות אלומיניום כהים ויחסית חשוכים, ניתן למנף עובדה זו ולשבור את תחושת ה"קרירות" באמצעות תאורת לד צבעונית, כך שע"י עשייה מינימלית, ניתן ליצור מחזה מואר וצבעוני.

·         כאשר מבקשים להוסיף עניין, תמיד ניתן לבחור בפינה רצויה (למשל כורסת ישיבה או מדף עם פסל מרשים) ומעליה להציב תאורה ממוקדת, כך שבזכות התאורה לבדה, ניתן ליצור נישה פרטית וייחודית.

 

 

Tags: